آئین نامه آموزشی هنرجویان دوره فیلم سازی هفت ماهه 1401

 اخبار

آئین نامه آموزشی دوره فیلم­سازی (ویژه هنرجویان)

 

     دوره فیلم­سازی انجمن سینمای جوانان ایران با تمرکز بر نظام کارگاهی ,  طراحی گردیده و مجموعا 51% از ساعات آموزشی انحصاراً بصورت کارگاهی ارائه شده و در سایر دروس مهارتی نیز کار عملی و تمرین­های کلاسی مدنظر قرار گرفته است.  براین اساس لازم است تا هنرجویان گرامی با حضور فعال و مداوم در دوره فیلم­سازی و شرکت مستمر و پیگیری فعالیت­های کارگاهی، خود را برای ورود به سینما در حوزه خلاق و جذاب فیلم کوتاه آماده نمایند.

     مدیر دفتر در تمام مدت آموزش همراه و پشتیبان و مشاور هنرجویان خواهند بود تا هنرجو با اطلاع کامل از اهداف دوره، به کشف استعدادهای هنری خود پرداخته و درصورت موفقیت و علاقمندی لازم، درکنار شغل و تخصص اصلی خود در رشته­ای بجز سینما، فیلم­کوتاه را نیز به عنوان هنری جذاب و خلاق انتخاب، و از دریچه سینما با جهان ارتباط برقرار کرده و به گفتگو بنشیند.

     جهت اطلاع هنرجویان از مقررات دوره آموزشی، لازم است با مطالعه این آئین­نامه و رعایت دقیق مفاد آن، دوره فیلم­سازی را به پایان رسانده و اقدام به ساخت فیلم پایان دوره آموزشی نمایند.  

  • راه­های ارتباطی هنرجویان با ستاد مرکزی:

ایمیل معاونت آموزش و پژوهش به آدرس: amoozesh.iycs@gmail.com

شماره تماس با کارشناسان آموزش: 86084710 و 86084816  در ساعات اداری 

 

ماده 1- غیبت  و حذف آموزشی :

هنرجویان گرامی باید با توجه به برنامه اعلام­ شده، بصورت منظم در کلاس­ها حاضر شوند و غیبت بیش از یک سوم تعداد جلسات هر درس، باعث حذف هنرجو از درس مربوطه خواهد شد. هنرجو می­تواند دوره را ادامه داده اما برای کسب نمره قبولی درس حذف شده و اخذ گواهینامه لازم است با پرداخت شهریه مصوب بصورت آزاد( هرساعت درس ×2) و  با گذراندن آن درس بصورت فشرده و تک درس با مربی مربوطه، ( مشروط بر اینکه دروس گام یک یا دو باشد)، نمره­ی قبولی را کسب نماید. اگر هنرجو یکی از کارگاه­های گام سوم را نگذراند، باید سال بعد در دوره­ی فیلم­سازی، کارگاه حذف شده را با پرداخت مبلغ مصوب(هر ساعت کارگاه ×3)، گذرانده و نمره قبولی دریافت کند تا گواهینامه برای وی صادر شود .

 

 

  • محاسبه هر ساعت درس:                                                    

  ( تعداد ساعت کل دوره ÷ شهریه کل دوره  = هزینه هر ساعت )

     هنرجو در صورت حذف 3 درس از مجموعه­ی دروس گام اول و دوم ، از کل دوره حذف آموزشی تلقی شده و طبق ماده 3  انصراف داده از دوره فیلم­سازی  محسوب می­گردد . هنرجو موظف است  در دوره فیلم­سازی سال بعد مجدداً شرکت نموده و با پرداخت کل مبلغ شهریه، مجدداً درتمام دروس دوره شرکت نماید تا برای وی گواهینامه صادر گردد.

ماده 2- آزمون مجدد:

     هنرجویان در صورت حضور منظم در کلاس­ها و عدم کسب نمره قبولی در آزمون­ دروس گام اول و دوم، می­توانند صرفا یک­بار درخواست آزمون مجدد نمایند. آزمون مجدد توسط مربی آن درس، حداکثر تا دو هفته بعد، اجرا و اعلام نمره می­گردد.

هنرجو برای آزمون مجدد بایستی مبلغ 500.000 ریال هزینه­ی آزمون مجدد پرداخت نماید.

   برای کارگاه­های گام سوم، آزمون مجدد برگزار نمی­گردد و هنرجو موظف به تکرار همان کارگاه در دوره سال بعد خواهد بود.

 

ماده 3 انصراف:

     در صورت تمایل به انصراف از دوره و عودت شهریه، هنرجو باید درخواست کتبی خود را طبق فرم انصراف، به انجمن ارائه نموده و شماره حسابی به این منظور درج نماید تا از سوی ستاد مرکزی مبلغ
قابل عودت طبق جدول انتهای آئین­نامه به حساب وی واریز شود.

 

 

ماده 4-  مرخصی:

                با توجه به کوتاه بودن دوره، امکان مرخصی وجود ندارد و هنرجو در صورت عدم شرکت در کلاس، غایب محسوب شده و در صورت اطلاع به دفتر و تکمیل فرم انصراف، شهریه­ی هنرجو مطابق با جدول انصراف عودت داده می­شود. در صورت عدم اطلاع هنرجو به دفتر و عدم تکمیل فرم انصراف یا عدم ارسال به ستاد مرکزی توسط مدیر دفتر مبلغی عودت داده نمی شود .

 

ماده 5- نحوه پرداخت شهریه

 

هنرجویان با اطلاع از میزان شهریه­ی هر دفتر، می­توانند به دو شیوه ذیل نسبت به پرداخت شهریه به
شماره حساب 4986056753 بانک ملت
شعبه قائم مقام فراهانی باذکر شناسه دفتر به نام انجمن سینمای جوانان ایران اقدام نمایند:

  1. شیوه نقدی: افرادی که تمام شهریه را بصورت یکجا پرداخت نمایند می­توانند از 10درصد تخفیف
    بهره­مند شوند. لذا باید میزان تخفیف را از کل شهریه کسر نموده و به شماره حساب مذکور واریز نمایند.

 

  1. شیوه اقساطی:  هنرجو می­تواند با پرداخت حداقل یک سوم شهریه بصورت نقد و سپردن 2 فقره چک جهت وصول اقساط بعدی، در 2 قسط شهریه خود راپرداخت نماید.                                                                                                                                                     

ماده 6- تولید فیلم پایان دوره­ی آموزشی

  1. هنرجویان دوره فیلم­سازی موظف هستند، پس ازگام سوم، نسبت به تولید فیلم­پایان دوره­ی آموزشی خود، حداکثر تا 3 ماه پس از اتمام دوره با کمک استاد راهنما اقدام نمایند. بدیهی است هنرجویی که پس از زمان اعلام شده، فیلم پایان­دوره آموزشی خود را تحویل ندهد، گواهینامه برای وی صادر نمی­گردد، اما می­تواند عضو سینمای جوان بوده و به ساخت فیلم بپردازد.
  2.  فیلم­های تولیدی باید منحصرا داستانی و بین 5 تا 15 دقیقه باشد.
  3. هنرجویان پس از پایان کلاس­ها، برای ساخت فیلم سه­ماه فرصت دارند که در صورت عدم تحویل فیلم­پایان دوره آموزشی در مدت مشخص، گواهینامه برای وی صادر نمی­گردد. در صورت درخواست برای ساخت فیلم پس از پایان زمان اعلام شده، هنرجو باید مبلغ 5.000.000 ریال به عنوان جریمه برای ساخت فیلم پرداخت نماید. هنرجو پس از پرداخت جریمه، حداکثر 9 ماه فرصت برای ساخت فیلم زیر نظر استاد راهنما را دارد. پس از این مهلت، امکان ساخت فیلم پایان دوره و دریافت گواهینامه به هیچ وجه وجود ندارد و هنرجو صرفا گواهی­شرکت در دوره دریافت خواهد کرد.
  4. هنرجو باید در طول دوره، استاد راهنمای خود برای ساخت فیلم پایان دوره را از بین مربیان خود، یا سایر مربیان و فیلم­سازان حرفه­ای دفتر (با تائید مدیر انجمن) انتخاب نماید و در طول دوره فیلم­نامه خود را به تایید ایشان برساند .تا در زمان  باقی­مانده بتواند فیلم خود را با همیاری وی بسازد. ذکر نام استاد راهنما در تیتراژ الزامی است و در تمام مراحل پیش تولید تا پس از تولید بعنوان مشاور در کنار هر فیلم­ساز حداکثر به مدت 10 ساعت حضور خواهد داشت.
  5. فیلم­های پایان دوره در صورت امکان، با تجهیزات دفتر سینمای جوان و هزینه و امکانات شخصی هنرجو ساخته می­شود که در این صورت تهیه کننده انجمن سینمای جوانان ایران خواهد بود. اما در صورتی­که هنرجو بطور کامل با هزینه و امکانات شخصی خود فیلم پایان­دوره را بسازد، سینمای جوان را به عنوان مجری طرح در تیتراژ ذکر می­کند.
  6. ارزیابی نهایی فیلم­ها برای صدور گواهینامه، پس از بازبینی در دفتر و تائید، توسط شورای کارشناسی معاونت آموزش و پژوهش، صورت می­گیرد. در صورت عدم کسب امتیاز لازم، صدور گواهینامه پایان دوره مشروط به تولید فیلم دیگری با کیفیت مناسب­تر است.
  7. عوامل تولید پروژه­ها می­توانند از هنرجویان همان دوره و یا از دوره های قبل باشند. هماهنگی و نظارت برتشکیل گروه­های تولیدی بر عهده استاد راهنما و مدیر دفتر است
  8.  فیلم­های گروهی تولید شده در کارگاه­های گام سوم، همچنین فیلم­های قبلی هنرجو به عنوان فیلم پایان دوره محسوب نمی­گردد و هنرجو موظف به ساخت فیلم مستقل خود پس از پایان دوره­ی آموزشی است.
  9. هنرجویانی که مایل به انتخاب گرایش رشته­های سینمایی (فیلم­برداری  تدوین  فیلم­نامه نویسی) هستند، می­توانند پس از پایان دوره­ی آموزشی، با شرکت در دوره­ی تکمیلی و پرداخت هزینه جداگانه برای این دوره، اقدام به مشارکت در تولید فیلم کوتاه پایان دوره­ی هنرجویان همدوره­ی خود یا سایرین با گرایش خود کنند. این هنرجویان ملزم به ساخت فیلم پایان دوره نیستند و می­توانند با ارائه­ی دو فیلم نامه­ی ساخته شده، تدوین دو فیلم کوتاه و یا فیلم برداری دو  فیلم کوتاه، در مهلت تعیین شده، گواهینامه­ی فیلم­سازی با گرایش تخصصی دریافت کنند.

 

ماده 7 گواهینامه­ی پایان دوره­ی آموزشی

  • گواهینامه درصورت گذراندن موفق کلیه دروس وکارگاه­های دوره فیلم­سازی توسط هنرجو و ساخت فیلم پایان دوره آموزشی با شرایط تعیین شده، و کسب امتیاز لازم از شورای کارشناسی معاونت آموزش و پژوهش در ستاد مرکزی، صادر می­گردد.
  •  زمان صدور و تحویل گواهینامه­ی پایان دوره­ی آموزشی هنرجو، یک سال پس از اتمام دوره می­باشد. در صورت نیاز هنرجو به مدرک دوره­ی آموزشی، دفتر انجمن گواهینامه­ی موقت برای وی صادر خواهد نمود. گواهینامه­ی موقت تا صدور اصل گواهینامه­ی پایان دوره­ی آموزشی اعتبار دارد. گواهینامه­ی اصلی صرفاً با امضای مدیرعامل و معاون آموزش و پژوهش، مُهر برجسته انجمن سینمای جوانان ایران بر روی عکس، هالوگرام در پایین سمت چپ و درج شماره ثبت دارای اعتبار می­باشد.
  • توجه :

-  در پایان هر گام فرم­های نظرسنجی درباره­ ی مربی در اختیار هنرجویان قرار می­گیرد . خواهشمند است نسبت به تکمیل فرم دقت لازم را داشته باشید تا در صورت عدم رضایت، پیگیری­های لازم صورت پذیرد.

 

  • جدول مبالغ و هزینه ها و جریمه ها

 

 هزینه انصراف از دوره فیلم­سازی

زمان انصراف

میزان کسر شهریه

قبل از شروع کلاس­ها

کسر 10 درصد از شهریه کل

تا پایان هفته اول کلاس­ها

کسر 33 درصد از کل شهریه

 

از هفته دوم کلاس­ها تا هفته اول گام دوم

 

کسر 66 درصد از کل شهریه

از هفته دوم گام دوم به بعد

 

غیر قابل عودت

مبالغ جریمه و آزمون-  سال 1401

هزینه شرکت در  آزمون فیلم سازی 

500.000 ریال

هزینه جریمه تاخیر فیلم پایان دوره

5.000.000 ریال

هزینه صدور گواهینامه المثنی

1.000.000 ریال

هزینه آزمون مجدد هر درس (با توافق مربی) در دوره فیلم­سازی (بدون حضور مجدد در کلاس)

500.000 ریال

هزینه کلاس حذف شده به دلیل غیبت در دوره فیلم­سازی و شرکت مجدد در کلاس

 دو برابرشهریه مصوب هر درس ( تعداد ساعت کل دوره ÷ شهریه کل دوره  = هزینه هر ساعت ضرب در ساعات درس)

 

هزینه کارگاه حذف شده به دلیل غیبت در دوره فیلم­سازی و شرکت مجدد در کارگاه سال بعد

سه برابرشهریه مصوب هر کارگاه ( تعداد ساعت کل دوره ÷ شهریه کل دوره  = هزینه هر ساعت ضرب در ساعات کارگاه )

 

 

 

تعداد بازدید: ۲۴۶