برگزاری هفته فیلم عکس تبریز 1398

 سینما تک اخبار مروری بر اثار

برگزاری هفته فیلم عکس تبریز 1398

هفته فیلم و عکس سال 1398 در تبریز

هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر تبریز در سومین هفته دی ماه سال هزار و سیصد و نود هشت روزهای شنبه بیست یکم تا پنجشنبه بیست و ششم دی ماه در مجتمع سینمایی تبریز برگزار شد.

بخش فیلم طی سه روز با پخش و نقد سه فیلم و همچنین بزرگداشت سومین سال فعالیت پاتوق فیلم کوتاه دفتر تبریز، شکل گرفت.

شنبه بیست و یک دی ماه فیلم کوتاه «تایماز» به کارگردانی «مریم اصغری» رونمایی شد. تایماز نخستین فیلم کوتاه کارگردان است. داستان فیلم در مورد مصائب پسر خردسالی مبتلا به زالی در اولین روز مدرسه است. پس از پخش فیلم عوامل فیلم در مورد روند شکلگیری فیلمنامه و تولید فیلم صحبت کردند.

روز دوم، چهارشنبه بیست و پنجم دی ماه فیلم کوتاه «اپیلوگ» ساخته «مهدی آذری» و «امین اکتسابی» نمایش داده شد. اپیلوگ در شهرستان بناب و با عوامل بومی ساخته شده و در آخرین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران در بخش اصلی به نمایش درآمده بود. اپیلوگ روایتی علمی-تخیلی و آخرالزمانی از موشهای غول پیکری است که به تفحص در باب کتبی که با انسان ها در برابر لقمه ای نان معاوضه می کنند، میپردازد. به دلیل ساختار روایی قرینه وار و چرخه تکرار رویدادها، کل فیلم بصورت پلان-سکانس فیلمبرداری شده بود. پس از پخش فیلم در مورد ساختار تجربی محور فیلم و ارتباط درون مایه با فرم بصری اش صحبت شد. «جعفر نادری» از گروه تصویربرداری فیلم درباره چگونگی اجرای این پلان نه دقیقه ای توضیحاتی ارائه داد.

پنجشنبه بیست و ششم دی ماه مستند کوتاه «عشق من، تبریز» ساخته «حنیف شهپرزاد» به نمایش در آمد. این مستند سی و هشت دقیقه ای تاریخ شهر تبریز را به روایت «محمد علی جدید الاسلام» عکاس و آرشیوست تبریز، بیان می کند. پس از پخش فیلم محد علی جدید الاسلام و کارگردان فیلم در مورد روند همکاری با یکدیگر صحبت کرده و جدید الاسلام در مورد تجربیات آرشیو عکاسی خود، توضیحاتی ارائه داد.

شایان ذکر است که «رشید قربانی» به عنوان مجری- کارشناس مسئولیت برگزاری جلسات را برعهده داشت.

همچنین روز دوشنبه نمایشگاه گروهی عکس با عنوان "سلف پرتره مفهومی" در گالری استاد فاسونکی مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریز افتتاح شد. کیوریتور نمایشگاه مهدی پورنصر مسئول گروه عکاسی دفتر تبریز بود. در این نمایشگاه 27 اثر منتخب از آثار اعضای عکاسی دفتر تبریز به نمایش درآمد. نمایشگاه روز جمعه 27دی به کار خود پایان داد.

روز سه شنبه 24 دی، سالن سینما تک مجتمع فرهنگی و سینمایی پذیرای کارگاه عکاسی با حضور آیدین تبریزی با عنوان " عکاسی خبری" بود. آیدین تبریزی که فعالیت عکاسی خود را با آموزش عکاسی در دفتر تبریز در سال 1390 شروع کرده است، در این کارگاه به تبادل تجربه با شرکت کنندگان در ارتباط پروژه های کاری خود پرداخت.

 

تعداد بازدید: ۱۱۸۵